Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Samenwerkende Tandartsen Cuijk? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
dinsdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
woensdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
donderdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
vrijdag08:00 - 12:00 | 13:00 - 17:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Smidstraat 30
Cuijk 5431 BH
Route

Patiëntervaringen

3011 reviews · ⭐ 8.8 gemiddeld

Fijne behandeling door Amy

Heel fijn

Afspraken gemakkelijk geregeld, persoonlijke benadering, deskundige zorg

Afspraken gemakkelijk geregeld, persoonlijke benadering, deskundige zorg. Handige samenwerking in de afspraak met de mondhygieniste en tandarts.

Zonder angst

Ik ben nu een aantal keren geweest, en ondanks dat ik liever niet ga, doe ik het toch omdat mijn angst voor een groot gedeelte is weggenomen. Dit alles door de benadering van zowel Amy als Romy

geweldig geholpen

luisterd oor. goed geholpen.

hele fijne tandarts!

hoewel ik er niet graag kom. Is Freek echt een hele goede en kundige tandarts! Legt alles duidelijk uit en geeft advies. Ook de assistentes zijn altijd vriendelijk. Over de andere tandartsen kan ik niks zeggen, want ik ga alleen naar Freek.

Aandacht voor de patient!

Duidelijke uitleg voor de mogelijkheden en ze nam de tijd!

Zeer tevreden.

Over mijn tandarts Romy en mijn mondhygïeniste Sigrid ben ik zeer tevreden. Ik krijg altijd goede uitleg en ze zijn altijd erg vriendelijk. Met lange behandelingen vragen beiden altijd of het nog gaat. Erg prettig.

Oke

Alles was oke

Behandeling is prima verlopen.

De behandeling bij mondhygiënisten en tandarts zijn goed verlopen.

Prima

Heel empathisch en lief.

Zeer tevreden

Behandelplan verllopt naat grootte tevredenheid.

Correct ontvangen en kundige zorg

Al verscheidene jaren goede behandeling,duidelijk in afspraken

Voelt goed.

Goede uitleg voor en tijdens de behandeling.

Altijd deskundig

Altijd deskundig

Open houding en professioneel geholpen

Leuk contact en oprecht. Goede uitleg n.a.v. controle.

Zeer kundig.

Ik heb in mei door hele heftige kiespijn een wortelkanaalbehandeling moeten ondergaan. De tandarts heeft mij geruststellend en fijn geholpen. De behandeling duurde 1 uur, respect voor de kundigheid waardoor ik van de pijn ben afgekomen. Daarna heb ik nog een nabehandeling gehad, ondanks dat zo'n behandeling best heftig is, ben ik weer geruststellend en fijn geholpen.

Ik ben echt tevreden

Ik krijg goed advies voor verzorging voor mijn gebit

Duidelijke uitleg en hele vriendelijke arts

Mijn ervaring is dat ik nu heel duidelijk weet wat ik heb en wat de handeling inhoud . En wat de doeken zijn . Ook het contact met mijn arts is heel fijn viel me op me gemak en dat is heel belangrijk .

Ik ben goed geholpen

Heel goed

Snelle reparatie van mijn prothese

Vriendelijk

Viel mee

Na een heel traject, gister de laatste kiezen verwijden door Freek. Die dit zeer professioneel en geruststellend deed.

Fijn geholpen, begripvolle tandarts

Door een val met de fiets waren er stukjes tand afgebroken. Ze heeft de tanden meteen hersteld en foto’s gemaakt om te kijken of er een stukje tand in mijn lip zat. Ze is een fijne tandarts die meedenkt in oplossingen.

prettige behandeling

prettige behandeling met goede uitleg

Fijn geholpen

Gied geholpen en heel fijn dat hij elke keer zei wat hij ging doen